Conseo - Vi ses på nettet!

Online Marketing & Webudvikling

SMS vs E-mail nyhedsbreve

har du nogensinde overvejet at bruge SMS i stedet for traditionelle E-mail nyhedsbreve?

Der er fordele og ulemper ved begge dele, men man kan kort sagt sige, at hvis du har behov for at sende korte beskeder, med et “her og nu” tilbud, så er SMS en fantastisk løsning. De fleste mennesker ser en SMS med det samme, eller inden for kort tid efter den er modtaget, da de fleste altid har deres mobiltelefon med sig, hvad enten de er på arbejde, i byen, eller hjemme.

E-mail nyhedsbreve er bedre til længere beskeder og kan indeholde flere budskaber.

Ulemper ved SMS:

  • kan ikke indeholde links
  • max 160 tegn
  • prisen pr. modtager er højere en ved E-mail.

Fordele ved SMS:

  • Budskabet bliver set med det samme
  • Kort og præcis tekst
  • Bliver ikke fanget i spamfiltre

Conseo har leveret en SMS løsning til FANDANKO i Aalborg. FANDANKO bruger det til at annoncere “her og nu” tilbud, konkurrencer og korte nyheder. For FANDANKO har SMS en fordel da de gerne vil have fat i deres målgruppe, når der er på hjem fra arbejde, eller er i byen og handle.

Kunne du tænke dig at bruge SMS i din markedsføring, så kontakt Lars Bachmann fra conseo.

7 Comments

  1. Tjah, hvis det er muligt at bruge Twitter i forbindelse med markedsføring, må det jo også være muligt at koge budskabet ned til de max. 160 tegn i en SMS.

    Mon ikke også SMS-markedsføring slår mere og mere igennem.

  2. Lars Bachmann

    24. januar 2009 at 23:56

    Hej Morten
    Der er inge tvivl om at vi med Twitter, Facebook og SMS er blevet bedre til at fatte os i korthed, så jeg er helt sikker på at vi vil komme til at se meget mere SMS markedsføring i fremtiden.

  3. Det er også lidt svært med reklamer på SMS. Det er sådan set det sidste sted vi ikke blive bombarderet med reklamer, og selve mobillen er meget privat. Så man skal sørge for at modtageren er klar over hvad han vil modtage, samt at det ikke er en spammy sms. Ellers får man den stik modsatte reaktion, med at brugeren ikke synes om shoppen/butikken.

    Men godt indlæg! Savner lidt flere både her og på din personlig blog 🙂

  4. Morten Nørsten

    12. juli 2009 at 14:26

    Hej Lars

    Jeg er ved at skrive hovedopgave omkring mobile marketing og pt er jeg ved at sammenholde fordele og ulemper ved sms, mms og e-mail.

    Jeg forstår ikke helt hvorfor du skriver at en sms ikke kan indeholde links?

  5. Hej Morten

    En SMS kan også godt indeholde links, men det er ikke alle mobiler der understøtter dette.
    Det er også langt fra altid, at det er attraktivt at få folk ind på sit website via mobilen, hvis formålet er at man gerne vil have folk til at købe et produkt eller downloade en brochure eller lignende.

    Derfor mener jeg at SMS kun er til korte beskeder, og E-mail er til længere nyheder.

  6. Jeg er enig i holdning om, at SMS markedsføring vinder mere og mere frem. Mobiltelefonen bliver i fremtiden den perfekte måde lige at fortælle ens kunder – At i denne uge har vi tilbud på bla bla – Eller gratis fragt idag. Længere beskeder kræver stadigvæk brug af nyhedsbreve

  7. Hej. SMS kan sagtens indeholde links, så det er forkert at skrive, at det ikke er muligt. Linker man til en web side er det naturligvis ikke særlig smart. Man skal derimod linke til en mobile internet side. Dette kan være en såkladt “landingpage”, der kortfattet indeholder informationer om det produkt, man sælger, konkurrencer, tip-en-ven funktionalitet, etc. Send eksempelvis SKIDT til 1231 og modtag et link til Aalborg Renovationsvæsen mobilportal.

    Mht. begrænsningen på 160 karakterer forholder det sig således, at man kan sende op til 8×160 karakterer på een gang (concatenated SMS, understøttes af 99% af alle telefoner idag). Man betaler dog prisen per 1 SMS for hver 160 karakterer. Der er masser af eksempler på SMS tjenester, der sender SMS på mere end 160 karakterer.

    mvh

    Niklas

Skriv et svar